streda 11. septembra 2013

Dietrich Bonhoeffer

Bol luteránsky pastor, teológ. Narodil sa 4. februára 1906 a zomrel 9.apríla 1945. Mal sestru dvojča ktorá sa volala Sabine. Jeho Otec Karl Bonhoeffer bol významný neurológ. Dietrich Bonhoeffer bol silný odporca nacizmu a Adolfa Hitlera čo sa mu stalo osudným. Po zatknutí gestapom 1943 bol väznený v koncentračnom tábore a zomrel obesením 23 dní pred nemeckou kapituláciou. Teológia Dietricha Bonhoeffera, centrom teológie Dietricha sa stáva Ježiš Kristus. Bonhoeffer kládol dôraz na osobnú zbožnosť a oživil myšlienku nasledovania Krista. Tvrdil, že kresťania by nemali ustúpiť od tohto sveta, ale pôsobiť v ňom. 
Modlitba Dietricha Bonhoeffera: 
Bože, volám k tebe za úsvitu, 
pomôž mi modliť sa a zamerať svoje myšlienky na teba, 
sám to nedokážem. 
Vo mne je tma, no u teba je svetlo, 
som osamelý, no ty ma neopúšťaš, 
som malomyselný, no ty mi pomáhaš,
som nepokojný, no u teba je pokoj, 
vo mne je horkosť, no ta si trpezlivý. 
Nerozumiem tvojim cestám, 
ale ty poznáš moju cestu. Amen. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára